Problem z sondą lambda - chyba :(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • olsze
    Drive
    • 2009
    • 58

    Problem z sondą lambda - chyba :(

    Zamieszczone przez georgg
    ahmed799 ale my tu same spokojne chłopy
    I niech tak zostanie :twisted:
    Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
    W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg
  • ww991
    Drive
    • 2008
    • 82

    #2
    Problem z sondą lambda - chyba

    Witam.
    Dziś zapaliła mi się kontrolka "Check Engine"
    Po podpięciu VCDS wyskoczyło:

    2 Faults Found:
    18670-Oxygen (Lambda) Sensor B1S1
    P2238-000-Pump Current Short to Ground - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 2656/min
    Bin. Bits: 00100000
    Lambda Factor: 0.680
    (no units): 0.99
    Resistance: 0,07 kOhm
    Load: 33.7%

    16514-Oxygen (Lambda) Sensor B1S1
    P0130-000-Malfunction in Circuit - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 2592/min
    Mass Air/Rev.: 316.1 mg/str
    Voltage: 1.780V
    Hex value: 0x0000
    Voltage: 0.440V
    Resistance: 0.07 kOhm

    Po wykasowaniu i przejechaniu kilku kilometrów ponowne podpięcie i znowu wyskakuje:

    2 Faults Found:
    18671-Oxygen (Lambda) Sensor B1S1
    P2239-000-Pump Current Short to Plus - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 2592/min
    Bin. Bits: 00001000
    Lambda Factor: 0.056
    (no units): 0.98
    Resistance: 0,07 kOhm
    Load: 89.4%

    16514-Oxygen (Lambda) Sensor B1S1
    P0130-000-Malfunction in Circuit - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 2592/min
    Mass Air/Rev.: 316.1 mg/str
    Voltage: 1.780V
    Hex value: 0x0000
    Voltage: 0.440V
    Resistance: 0.07 kOhm

    I na koniec dziwny błąd na szynie CAN

    00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
    011 - Open Circuit - Intermittent
    Freze frame:
    Fault status: 00101011
    Fault priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 99
    Mileage: 17189 km
    Time Indication: 0
    Date: 2103.14.00
    Time: 15:39:45
    błąd 00469 po wykasowaniu nie pojawił się już

    Błędy pozostałe po wykasowaniu i przejechaniu odcinka wracają z powrotem.
    Silnik 1.6 benzyna + lpg
    Pomocy

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      Re: Problem z sondą lambda - chyba

      Zamieszczone przez ww991
      Witam.
      Dziś zapaliła mi się kontrolka "Check Engine"
      Po podpięciu VCDS wyskoczyło:

      2 Faults Found:
      18670-Oxygen (Lambda) Sensor B1S1
      P2238-000-Pump Current Short to Ground - Intermittent
      Freeze Frame:
      RPM: 2656/min
      Bin. Bits: 00100000
      Lambda Factor: 0.680
      (no units): 0.99
      Resistance: 0,07 kOhm
      Load: 33.7%

      16514-Oxygen (Lambda) Sensor B1S1
      P0130-000-Malfunction in Circuit - Intermittent
      Freeze Frame:
      RPM: 2592/min
      Mass Air/Rev.: 316.1 mg/str
      Voltage: 1.780V
      Hex value: 0x0000
      Voltage: 0.440V
      Resistance: 0.07 kOhm

      Po wykasowaniu i przejechaniu kilku kilometrów ponowne podpięcie i znowu wyskakuje:

      2 Faults Found:
      18671-Oxygen (Lambda) Sensor B1S1
      P2239-000-Pump Current Short to Plus - Intermittent
      Freeze Frame:
      RPM: 2592/min
      Bin. Bits: 00001000
      Lambda Factor: 0.056
      (no units): 0.98
      Resistance: 0,07 kOhm
      Load: 89.4%

      16514-Oxygen (Lambda) Sensor B1S1
      P0130-000-Malfunction in Circuit - Intermittent
      Freeze Frame:
      RPM: 2592/min
      Mass Air/Rev.: 316.1 mg/str
      Voltage: 1.780V
      Hex value: 0x0000
      Voltage: 0.440V
      Resistance: 0.07 kOhm

      I na koniec dziwny błąd na szynie CAN

      00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
      011 - Open Circuit - Intermittent
      Freze frame:
      Fault status: 00101011
      Fault priority: 3
      Fault Frequency: 1
      Reset counter: 99
      Mileage: 17189 km
      Time Indication: 0
      Date: 2103.14.00
      Time: 15:39:45
      błąd 00469 po wykasowaniu nie pojawił się już

      Błędy pozostałe po wykasowaniu i przejechaniu odcinka wracają z powrotem.
      Silnik 1.6 benzyna + lpg
      Pomocy

      Brak ciaglosci obwodu pierwszej sondy lambda.

      1. Proponuje przeczyscic i zakonserwowac wtyczke
      2. nalezy rowniez zdiagnozować przewód sondy na okoliczność pęknięć, pogryzien przez np wiecznie nienasycone kuny


      Czy check engine nie występuje czasem jeski czesto hamujesz silnikiem?

      Komentarz

      • ww991
        Drive
        • 2008
        • 82

        #4
        Niestety ale zakończyło się na wymianie sondy...
        Ale dzięki za pomoc

        Ps. jest na gazie, jak na razie wszystko ok ale jakoś nadal nie mam przekonania do LPG :/

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          Zamieszczone przez ww991
          Niestety ale zakończyło się na wymianie sondy...
          Ale dzięki za pomoc

          Ps. jest na gazie, jak na razie wszystko ok ale jakoś nadal nie mam przekonania do LPG :/
          Akurat ten silnik ma niesamowitą tolerancje na LPG.
          dobre filtry, LPG regenerator do butli przed wymiana filtrow gazu, "czyste" stacje, dobry olej z 502.00 co ok 12kkm i gaz staje sie natywnym paliwem.

          Ja jestem tak zadowolony z LPG ze nie chce do zadnego serwisu jechac by nic skorygowali in minus :szeroki_usmiech

          Komentarz

          • Wolga85
            Rider
            • 2014
            • 288
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Ale i tak z racji wyższej temperatury spalin na LPG sonda żyje krócej. Szczególnie jak ktoś jeździ długie trasy po autostradach.

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              Zamieszczone przez Wolga85
              Ale i tak z racji wyższej temperatury spalin na LPG sonda żyje krócej. Szczególnie jak ktoś jeździ długie trasy po autostradach.
              Faktycznie mam takie spostrzeżenia z floty. Ale zawsze przynajmniej wizualnie byly czyste poza jednym przypadkiem gdzie kierowca postanowil do kazdego tankowania dodawać dodatek do paliwa czyszczące wtryskiwacze. :szeroki_usmiech

              Komentarz

              Pracuję...